Czy biżuterię można zakładać do biura? Oczywiście, że tak – pamiętając jednak przy tym o kilku zasadach. Jak dobrać odpowiednią biżuterię do pracy?

Biżuteria w świecie biznesu, to wbrew pozorom niezwykle ważny dodatek. Pozwala kobiecie dodać subtelnej elegancji a także podkreślić status i pozycję. Jakich błędów unikać i do jakich zasad się stosować?

Biżuteria do pracy – tips&tricks

  • Nie przesadzaj z ilością – najlepszym rozwiązaniem jest jeden element biżuterii, maksymalnie dwa (np. łańcuszek i bransoletka lub kolczyki i pierścionek),
  • Biżuteria powinna być dyskretna i nie rzucająca się w oczy (świetnie sprawdzi się biżuteria z drobnymi cyrkoniami o niezbyt dużych wymiarach).
  • Kolczyki powinny być maksymalnie krótkie – najlepiej na sztyfcie lub niezbyt długim biglu, dopasowane do owalu twarzy,
  • Biżuteria nie może budzić skojarzeń erotycznych – wisiorek wpadający w zagłębienie piersi lub bransoletka na kostce są absolutnie zakazane,
  • Biżuteria powinna być skromna a jednocześnie najwyższej jakości – dlatego lepiej zrezygnować ze złota i zdecydować się na srebro. Biżuteria podkreśla status, dlatego menedżerka nie może pozwolić sobie na kiepskiej jakości tanią biżuterię czy plastik.
  • Biżuteria nie może rozpraszać rozmówcy (zwłaszcza jeśli masz kontakt z klientami bądź jesteś menedżerką). Nie powinna zatem wydawać dźwięków przy poruszaniu się ani nadmiernie kołysać.
  • Biżuteria nie może przeszkadzać w pracy – rezygnuj zatem z grubszych bransoletek, jeśli pracujesz przy komputerze.
  • Subtelne podkreślenie urody oznacza biżuterię kolorystycznie nawiązująca np. do koloru oczu lub stroju. Nie stosuj biżuterii o mocnych, krzykliwych kolorach. Unikaj czerwieni, która zdecydowanie bardziej nadaje się na wieczór. Wyjątkiem są naszyjniki z koralem, które są eleganckie i gustowne.
  • Pamiętaj, że pasek może również być elementem ozdobnym. Jeśli się na niego decydujesz, ogranicz się do jednego elementu biżuterii.

A wy jaką biżuterię najchętniej nosicie do pracy?