20.10 obchodzimy dzień statystyki. Z biżuterią statystyka nie ma zbyt wiele wspólnego, ale postanowiliśmy wykorzystać sytuację, by przeszukać setki witryn i książek i dostarczyć wam nieco danych statystycznych na temat biżuterii i rynku jubilerskiego. Gwarantujemy, że nie raz się zaskoczycie!

 

Rynek biżuterii w statystykach

Biżuterię kochamy coraz bardziej. Świadczy o tym fakt tego, że rynek rozwija się w tempie 5-6% rocznie. Szacuje się, że wartość rynku do 2020 roku będzie wynosić około 250 miliardów dolarów (mowa tu zarówno o biżuterii szlachetnej jak i zwykłej).

Wartość rynku biżuterii luksusowej w Polsce obecnie wynosi 653 mln złotych, ale w 2021 roku może wynieść już 976 mln. Czy to dużo? Niekoniecznie  – w Niemczech, w przeliczeniu na złotówki, wartość rynku biżuterii luksusowej to prawie 11 mld złotych.

 

Jaką biżuterię lubimy?

  • Markową – 20% całej sprzedawanej na świecie biżuterii jest sygnowana określoną marką. Trend jest jednak rosnąc i szacuje się, że w 2020 roku aż 30-40% całej sprzedawanej biżuterii będzie sygnowanych marką jednej z sieciówek,
  • Modną. Jest to o tyle ciekawe, że przez stulecia biżuteria była dość odporna na działanie mody. Wprawdzie trendy się zmieniały, ale w biżuterii nie pojawiały się tak szybko jak moda seozonowa. Obecnie, każdego roku wychodzi kilkanaście kolekcji dopasowanych do trendów modowych i biżuteria, tak jak spodnie czy bluzki, po 2-3 sezonach potrafi wypaść z obiegu.
  • Biżuteria z brylantami – oczywiście najczęściej jest to pierścionek zaręczynowy. Jeśli jednak jesteś szczęśliwą posiadaczką innej biżuterii z brylantami to jakiej? 46,8% kobiet które mają więcej niż jeden egzemplarz biżuterii z brylantami posiada drugi pierścionek, 40,5% kolczyki a 33,9% wisiorek. Bransoletka z brylantami jest najmniej popularna – zaledwie 18,5% kobiet spośród szczęśliwych posiadaczek brylantowej biżuterii ma bransoletkę.
  • 8200 zł za naszyjnik. Tyle minimum, według Polakó,  kosztuje naszyjnik luksusowy . Biżuteria luksusowa, przez najbogatszych Polaków kupowana jest raz na kilka lat (44%) bądź kilka razy w roku (45%). Tylko 3% kupuje ją kilka razy w miesiącu.

Jak kupujemy biżuterię?

  • Najbardziej popularne są naszyjniki. Według danych zebranych podczas Jovella Exhibition, 72% kobiet kupiło w ciągu ostatniego roku naszyjnik. Na drugim miejscu są kolczyki – 62% kobiet.
  • Kobiety, które lubią kolczyki, mają ich sporo. Między 50-60 par.
  • Najdroższym elementem biżuterii, są pierścionki, co nie dziwi jeśli weźmiemy pod uwagę, że w badaniu uwzględniono pierścionki zaręczynowe,
  • Jak myślicie, kto sprzedaje więcej – Tiffany & Co. Czy Wal – Mart? Okazuje się, że Wal-Mart. Wartość sprzedawanej w sieci handlowej biżuterii wynosi aż 2,9 miliarda $ rocznie. Tiffany sprzedaje „zaledwie” za 1,5 miliarda $. Warto dodać, że każdy element biżuterii od Tiffany jest przynajmniej kilkanaście razy droższy od biżuterii sprzedawanej w Wal-Mart,
  • Jaka biżuteria jest najczęściej kupowana online? Brylanty! Naprawdę. Stanowią one aż 50% wszystkich zakupów biżuterii online. Minerały szlachetne 12%,  a biżuteria ze złota i srebra – 18%,
  • Rynek biżuterii online różni się w zależności od kraju. W Wielkiej Brytanii 14% biżuterii kupowana jest online. W USA zaledwie 5%. Ilość biżuterii sprzedanej w sklepach online stale rośnie,
  • Jednocześnie pojawia się coraz więcej salonów z biżuterią. Dobrym przykładem jest Swarovski – który w ciągu zaledwie 10 lat otworzył kilkaset sklepów na całym świecie.
  • 88% zakupów online to prezenty dla osoby, z którą żyjemy w jednym domu,
  • Trzy święta, w ramach których najczęściej kupuje się biżuterię to Boże Narodzenie, Dzień Matki oraz Walentynki.

A kiedy Wy najczęściej kupujecie biżuterię? I jaką lubicie najbardziej?

 

źródła danych:

brandongaille.com/14-jewelry-industry-statistics-and-trends/
employment.molsa.gov.il
mckinsey.com/industries/retail/our-insights/a-multifaceted-future-the-jewelry-industry-in-2020
Raport KPMG Rynek dóbr luksusowych w Polsce 2017,
articles.aberdeennews.com/2012-09-22/news/34009773_1_earrings-women-average-woman